واگذاری و سرپرستی حیوانات خانگی

در زندگی روزمره حرف های زیادی می شنویم که خیلی از آن ها را فراموش می کنیم و معمولا جملات کمتری هست که به یاد می سپاریم و از شنیدن آن احساس رضایت می کنیم.

یکی از جملات جذاب و شاید یکی از شعارهای بسیار به یادماندنی در زمینه واگذاری حیوانات خانگی این جمله است که البته حتما، دوستداران، صاحبان و حامیان پت و حیوانات خانگی آن را شنیده اند و به آن احترام می گذارند: " نخریم، نفروشیم، به سرپرستی بگیریم."

واگذاری و یا سرپرستی حیوانات خانگی مسئله‌ای مهم و مسئولیتی بزرگ است که باید با آگاهی کامل انجام پذیرد.

واگذار کردن حیوان خانگی مانند سگ یا گربه می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، مانند تغییر شرایط زندگی صاحب حیوان (مثلاً نقل مکان، مسائل مالی و غیره) یا به دلیل عدم توانایی صاحب پت در مراقبت بهینه از آن و همچنین واگذاری حیوانات بی سرپرست و آسیب دیده.

در صورتی که شما بخواهید حیوان خانگی خود را واگذار کنید، بسیار مهم است که خانه‌ای مناسب و مطمئن برای او پیدا کنید. در این صورت یافتن فردی مطمئن که بتواند از حیوان خانگی به خوبی مراقبت نماید، برای صاحبان پت کاری دشوار و سخت است.

در این مرحله، نماپت به شما کمک می کند تا با ثبت آگهی واگذاری با شرایطی که برای شما و حیوان خانگی تان مناسب باشد، فردی مورد اعتماد را پیدا کنید تا با خیال راحت سرپرستی پت خود را به او بسپارید.

همچنین اگر قصد به سرپرستی گرفتن یک حیوان خانگی را دارید، قبل از اقدام باید از داشتن شرایط لازم برای نگهداری از او اطمینان حاصل نمایید و در قبال نگهداری از حیوان خانگی مسئولیت پذیر باشید. این امر شامل تامین نیازهای اولیه مانند تغذیه مناسب، مراقبت پزشکی، رسیدگی و توجه عاطفی به حیوان خانگی می‌شود.

همچنین انتخاب نوع حیوانی که تصمیم به قبول سرپرستی آن را دارید با توجه به شرایط شما بسیار مهم است. شرایطی از قبیل محل زندگی شما و مجاز بودن نگهداری حیوان خانگی، وقت و زمان لازم برای رسیدگی به حیوان خانگی و همچنین شرایط مالی برای تامین هزینه های نگهداری حیوان خانگی همگی در این امر موثر هستند.

چنانچه بعد از بررسی همه موارد ذکر شده، تصمیم به واگذاری و یا به سرپرستی گرفتن یک حیوان خانگی گرفتید، نماپت برای آسان کردن مراحل بعدی کنار شماست.

می توانید در بخش واگذاری/سرپرستی حیوانات خانگی، آگهی های مربوط به واگذاری حیوانات خانگی نماپت را مشاهده کنید تا هم شما یک عضو جدید به خانواده خود اضافه کنید و هم یک حیوان بدون سرپرست صاحب خانواده و سرپرست شود و بتواند به زندگی خود ادامه دهد.