استخدام در فروشگاه آکواریوم

استخدام در فروشگاه آکواریوم
فروشنده فروشگاه آکواریوم به فردی اطلاق می شود که در فروشگاه آکواریوم مشغول به فعالیت می باشد و وظیفه اصلی وی ارائه مشاوره و راهنمایی به مشتریان در خصوص انتخاب و خرید ماهیان آکواریومی و محصولات مرتبط با آکواریوم، مانند تجهیزات آکواریوم، غذای ماهی، دارو ها و افزودنی های آکواریوم، تزیینات و دکور آکواریوم است.
کارمند فروشگاه آکواریوم باید اطلاعات کافی و جامع در مورد ماهیان زینتی و آکواریوم، سرویس و نگهداری آکواریوم و تجهیزات آن و سایر موارد مربوط به یک فروشگاه تخصصی آکواریوم را داشته باشد.
و البته نباید از این نکته غافل شد که فرد فعال در فروشگاه آکواریوم علاوه بر وظیفه شناسی می بایست با سلیقه و علاقمند به کار در فروشگاه آکواریوم فروشی و ماهیان آکواریومی و زینتی باشد.
اگر علاقمند به کار در آکواریوم فروشی هستید پیشنهاد ما به شما خواندن ادامه مطلب برای آشنایی بیشتر با این شغل است و همچنین می توانید برای اطلاع از شرایط کار در فروشگاه آکواریوم به آگهی های درج شده مربوط به این شغل در سایت نماپت مراجعه نمایید.
کارمند فروشگاه آکواریوم یا همان فروشنده آکواریوم فروشی باید بتواند چند نکته مهم را درجهت بالا بردن کارایی خود و راندمان فروشگاه در نظر داشته باشد.
1-    اطلاعات تخصصی: شناخت ماهیان زینتی و موجودات زنده داخل آکواریوم، مراقبت و نگهداری و مطالعه در مورد بیماری ها و تغذیه آن ها برای یک فروشنده آکواریوم ضروی است.
2-    شناخت آکواریوم: آشنایی با انواع آکواریوم ها مانند آکواریوم آب شیرین، آکواریوم آب شور، آکواریوم پلنت و غیره برای فروش محصولات آکواریوم و راهنمایی بهتر مشتریان الزامی است.
همچنین آشنایی با مراحل ساخت و مکانیزم کارکرد آکواریوم ها جهت سرویس و نگهداری آکواریوم و در صورت نیاز رفع مشکلات آن ها از دیگر مواردی است که کارمند فروشگاه آکواریوم نیاز به یادگیری آن ها دارد.
3-    به روز بودن اطلاعات: کسب اطلاعات به روز در مورد تجهیزات و امکانات آکواریوم ها و استفاده صحیح و معرفی درست در جهت تجهیز آکواریوم و البته ارائه مشاوره کامل به مشتریان و اشخاصی که برای خرید آکواریوم و یا رفع مشکل آکواریوم به فروشگاه مراجعه می نمایند نیز از وظایف فروشنده آکواریوم است.
4-    چیدمان و نظافت فروشگاه: حفظ نظم و تمیزی فروشگاه و آکواریوم ها از وظایف مهم پرسنل و کارمند فروشگاه تخصصی آکواریوم می باشد.
5-    بازدید آکواریوم ها: از دیگر وظایف مهم کارمند فروشگاه آکواریوم، بازدید دوره ای آکواریوم ها به لحاظ عملکرد صحیح بخاری آکواریوم و دمای آب، پمپ آکواریوم، واتر پمپ آکواریوم، روشنایی آکواریوم، فیلتراسیون آکواریوم، شرایط شیمیایی آب آکواریوم، غذا دهی به ماهیان و موجودات زنده، بازدید چشمی ماهیان و موجودات زنده داخل آکواریوم به لحاظ سلامت و در صورت نیاز اقدام به درمان آن ها می باشد.
6-    مدیریت موجودی محصولات: کارمند فروشگاه آکواریوم و فروشنده آکواریوم باید بر موجودی محصولات فروشگاه نظارت داشته باشد و در صورت نیاز اقدام به سفارش محصولات مورد نیاز و یا محصولات جدید نماید.
7-    اطلاع رسانی: یک فروشنده آکواریوم فروشی باید برای بالا بردن فروش، مشتریان را از تخفیفات، تازه های فروشگاه و محصولات جدید آگاه سازد.
به طور کلی می توان گفت کادر فروشگاه تخصصی آکواریوم باید دارای دانش و تجربه کافی در زمینه آکواریوم ها و مراقبت از موجودات آبزی باشند تا بتوانند نیازهای مشتریان را برآورده سازند و به آن ها کمک نمایند تا تجربه مثبتی از خرید و نگهداری آکواریوم و ماهیان زینتی داشته باشند و با لذت بردن از داشتن آکواریوم این سرگرمی جذاب را به دیگران نیز پیشنهاد دهند.
اگر فکر می کنید موارد بالا برای شما لذت بخش و جذاب نیست، قطعا کار با حیوانات خانگی و البته کار در فروشگاه آکواریوم فروشی مناسب شما نیست.
اما چنانچه به نگهداری آکواریوم و ماهیان زینتی علاقمند هستید می توانید شغل ایده آل خود را در قسمت آگهی های استخدام نماپت بیابید.